carlijnwilgenhof.reismee.nl

School enzo...

Zo, zo, ik ben alweer 3 weken in Engeland! Ik zal jullie even vertellen over mijn belevenissen sinds ik in mijn gast gezin ben.

Woensdag 29 augustus ben ik dus aan gekomen bij m’n gast gezin. De eerste dagen heb ik zelf een beetje de omgeving (lopend) verkend, ben met m’n gastzus naar de sportschool geweest en heb contact gezocht met scouting hier in de buurt. Zondags gingen we naar Portsmouth omdat Johan, een Deense jongen die bij mij in het gastgezin zit, die dag aan kwam. Hij had net als ik eerst 5 dagen Londen gedaan. Nadat we hadden gegeten gingen we nog even naar het strand bij Portsmouth, we konden Isle of Wight heel mooi zien en daarna gingen we naar het hoogste punt en konden we de hele omgeving zien, het was al donker dus het zag er heel gaaf uit met al de lichtjes.

Maandags zijn we naar Portsmouth geweest, het is niet zo’n geweldige stad, we hebben een beetje rond gekeken en een beetje geshopt.

Dinsdags zijn we voor het eerst naar school geweest, hij is groot! We zijn gebracht door onze gastouders en hebben we de directrice van sixth form en andere exchange studenten ontmoet. Om 9 uur hadden we een welkoms toespraak en daarna hebben we onze mentoren ontmoet en ingevuld welke vakken we wouden volgen, voor mij zijn dat kunst, wiskunde, geschiedenis en health and social care. Tegen 1 uur werden we weer opgehaald.

Woensdag hadden we foto’s, en om 10 uur hadden we weekend. We hadden wat mensen ontmoet en op school is er een commonroom waar we tot half 4 muziek hebben zitten luisteren, gepraat en gepoold. ’s Avonds heb ik voor het eerst hier bij scouting gekeken, de groep zit op 5 minuten loop afstand en heeft van 6 tot 6.45 bevers, kinderen van 6 tot 8, en van 7 tot 8.30 welpen, kinderen van 8 tot 10. Het is een hele leuke groep.

Donderdag en vrijdag hebben Johan en ik schoolspul gekocht en de bus proberen uit te zoeken, wat niet makkelijk was…

Zaterdag zijn we met de vrienden van woensdagmiddag wezen bowlen en daarna hebben we hier nog even film zitten kijken. Zondags zijn we met Alile (gastzus) en vrienden van haar naar het stand geweest. Die dag begon geweldig, maar tegen de tijd dat we bij het strand waren was het bewolkt, dus het was behoorlijk fris, maar wel erg gezellig.

Maandags hadden we dus de eerste lesdag,je moet om 9 uur op school zijn en dan ga je eerst naar je mentor, die vult dan in dat je aanwezig bent. Dan heb je van 9.15 tot 10.15 en van 10.15 tot 11.15 les, of een tussen uur, dan tot 11.35 pauze, gevolgd door weer 2 keer een uur les, dan een pauze van een uur en daarna het laatste uur les en om 15.35 ben je uit en als je het 5 uur geen les hebt mag je natuurlijk al naar huis. Maandag morgen wouden we met de taxi naar school, omdat we niet hadden kunnen vinden welke bus enzo we moesten nemen, maar de taxi kon hier pas om 9 uur zijn dus heeft onze gast vader ons gebracht. Op school vond ik uit dat er een bus van school naar een bushalte op 5 minuten loop afstand gaat. Dus die hebben we ’s middags terug naar huis genomen. Nu gaan we iedere morgen om 8.15 met de bus naar school en om 15.45 gaan we weer terug. Dinsdags heeft iedereen naast zn gewone lessen ook een uur PRE, dat is een soort religie alleen dan ga je discuseren over religie enzo. Woensdag morgen hoef je je niet te melden bij je mentor maar heb je een toespraak achtig iets. En woensdag middag heb je het 5e uur geen les maar enrichment programme, waarin je een soort extra vak doet alleen dan niet om een examen in te doen maar om ervaring op te doen. Je kiest bijvoorbeeld Business en dan ga je zelf een bedrijfje opzetten, dat kan echt of op papier. Ik heb gekozen voor performing arts en ik ga Art Award Bronze doen (http://www.artsaward.org.uk/site/?id=64).

Verder is deze week rustig verlopen. Gister bezig geweest voor school en ik heb samen met Alile chocolade cake gemaakt. Vandaag heb ik uitgeslapen en ben ik met Johan naar towncentre geweest om laatste dingen voor school te kopen. Daarna hebben we heerlijk uitgebreid gegeten en x-factor gekeken. Ik ga zo maar eens mijn huiswerk voor morgen afmaken…

Ik zal wel kijken wanneer ik weer genoeg heb te vertellen om mn blog aan te vullen.

Doeii!

Reacties

Reacties

Anita

Hoi Carlijn,
Kun je het een beetje volgen op school of is het heel anders?
Ze hebben vast van je lekkere chocoladecake genoten of niet!?

Henny W

Hallo Carlijn,
Ik heb genoten van je verhalen, wat heb jij al veel meegemaakt en gezien, best heftig lijkt me.
Zijn de lessen leuk die je volgt, het rooster lijkt me ideaal,niet te lang.
Tot een volgende keer, want ik blijf je volgen! Liefs Henny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active