carlijnwilgenhof.reismee.nl

Mijn belevenissen van de afgelopen weken

Het is alweer 7 weken geleden dat ik mn laatste avond thuis doorbracht en over 16 weken heb ik mn laatste schooldag hier gehad, de tijd gaat zo snel! Hopelijk ga ik nog een hoop beleven tot die tijd.

Ik zal eerst maar even vertellen wat ik de afgelopen tijd heb beleefd. Het is niet zo heel veel speciaals, het gewone leven is echt aan het doordrukken, de meeste dagen gaan van opstaan, ontbijt, naar school, lessen, pauzes, tussen uren, naar huis, eten, huiswerk, tv-kijken met gast-gezin en naar bed. En op woensdag dan ’s avonds naar scouting, en zaterdags en zondags vooral huiswerk en thuis een beetje rondhangen, maar ook wel leuke dingen.

Zondag 23 september hadden we, alle internationale studenten die onder de hoede van dezelfde area-rep staan een meeting. We moesten om 12 uur in portsmouth zijn, daar waren Joe (gastbroer), Jasper, Cecilie, Alice, Marco (gaan alle 4 ook naar Oaklands, mijn school), 3 meisjes die in southhampton leven, Colin en Helena (area reps)en Charlotte en haar zoon, Charlotte was 1 van mn begeleiders in Londen. We zijn met zn allen naar Pizza Express geweest, hebben daar lekker pizza gehad en gezellig gepraat, tegen 3 uur gingen we richting huis met Cecilie, Colin en Helena.

Zaterdag 29 september zijn we naar Southhampton geweest om te winkelen, ze hebben daar een GROOT winkelcentrum, echt groot. Daar heb ik schoenen gekocht en verder vooral gewacht op Joe, als het om kleren gaat is die jongen net een meisje, misschien wel erger…

Vorige week zaterdag heb ik de dag door gebracht in de bossen bij Emsworth, een dorp vlakbij. Daar was een welpendag (scouting), welpen zijn kinderen van 7/8 tot 10/11, zij zijn binnen hun groep verdeeld in hordes met elk hun eigen kleur, de oudste/gene met de meeste scoutingervaring wordt hier een Sixer genoemd, en de gene die volgt een seconder. Deze welpendag was speciaal voor sixers en seconders. Toen we aankwamen werden de kinderen in 7 groepjes verdeeld, zodat niet alle kinderen van 1 groep bij elkaar zaten. Tijdens deze dag hebben ze 7 verschillende dingen gedaan, iedere activiteit duurde een half uur. De 7 activiteiten waren,

- Flag, ceremonies and role of Sixer – hier leerden de kinderen hoe je je moet gedragen bij het openen en sluiten van een opkomst (bijeenkomst) en dat hun rol als Sixer inhoud.

- Pioneering project – hier leerden de kinderen een aantal knopen en hoe zee en 3 poot moeten maken/pionieren.

- Navigation and map reading – hier leerden ze kaart lezen en hoe je een kompas moet gebruiken.

- Team work challenge – hier leerden ze samen te werken, er waren 2 emmers, een lege en eentje met ballen erin, deze 2 emmers stonden in een vak die de kinderen niet mochten betreden en ze moesten met alleen touw de ballen van de ene emmer in de andere krijgen.

- Simple shelter building – je bent in het bos, het wordt donker, je hebt geen tent, hoe maak je een goeie slaapplek? Dat leerden de kinderen hier.

- Camp fire stunts – hier leerden de kinderen een paar toneelstukjes die ze kunnen doen bij een kampvuur.

- Firelighting – je hebt sisaltouw, watten en een fire starter (https://www.scoutshop.nl/outdoorkoken/overig/33001.html) het begint al te schemeren en je moet voor dat het donker is een vuur hebben, anders overleef je niet, hoe doe je dat? Dat weten de sixers en seconders nu wel.

Na 4 opdrachten, dus 2 uur, was een pauze van een half uur met koekjes en ranja, daarna werden de andere 3 activiteiten gedaan. Om 17.30 was er avond eten, wit brood, baked beans (soort witte bonen in tomaten saus), worstjes en bacon, met als toetje mini appeltaartjes! Na het avond eten werd er een spel gedaan en om 7 zat iedereen rustig bij het kampvuur en zongen we liedjes (http://youtu.be/Wd4xmQdEHkc) tegen 8 uur liepen we terug naar de auto’s , pikke donker! Het was een leuke dag en toen ik tegen 9 uur thuis was, was ik ook wel moe…

Zondags heb ik ’s middag een wandeling door Emsworth gemaakt met Zola en daarna hebben we caramel Latte gedronken en iets lekkers gegeten.

Vrijdagmiddag ben ik uit school Havant in gegaan, ik kwam langs de Cancer Research shop, hier hebben goede doelen winkels en doen geen collecte week zoals in Nederland. In de Cancer Research shop heb ik 4 armbandjes gekocht met de text S^2C, wat inhoud Stand up to cancer en een pink ribbon badeend. ’s Avonds ben ik met Alile naar de film geweest, naar The Perks of being a Wallflower. Dat is een film over een jongen, Charlie, hij begint aan het eerste jaar van high school, maar heeft geen vrienden, dan ontmoet hij Sam en Patrick en er gaat een hele nieuwe wereld voor Charlie open. Charlie heeft moeite met het verwerken van de dood van z’n tante, wat plaats vond op zn 7e verjaardag. Het is een Super mooie film.

Voor de rest heb ik niet zo veel gedaan dit weekend. Ik heb nog 2 weekjes school en dan herfstvakantie..

Tot de volgende keer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active