carlijnwilgenhof.reismee.nl

Londen!

Zo zo, ik ben bij mijn gastgezin, het zijn super aardige mensen en ik kan hier zeker wel 5 maanden overleven. Maar ik zel eerst eens even vertellen over mijn belevenisen van de afgelopen dagen..

Zaterdag vertrokken papa, mama, Inge en ik naar Schiphol rond 9 uur, want ik zou om 12.20 uur vliegen. Toen weaankwamen zagen we dat mijn vlucht vertraagd was en pas om 12.45 zou gaan vertrekken dus hebben we eerst mn ruim bagage ingecheckt en daarna zijn we koffie gaan drinken. Na de koffie ben ik verder door de incheck gegaan en heb ik mn ouders en zussie achtergelaten. Ik was snel door de eerste paspoort controle en moest toen door naar gate D26, voor de genen die Schiphol niet kennen, D heeft 87 gates, verdeeld over 3 hallen mijn gate lag ongeveer aan het einde van Schiphol…

Nadat ik door de tweede paspoort controle was gegaan en handbagage was gecheckt vond ik mij zelf een plekje tussen een ouderpaar en een jongen van een jaar of 25. Na een tijdje konden we het vliegtuig in, waarbij ik bij de laatste groep zat die in mocht stappen. Ik zat lekker naast het raam, naast mij was 1 stoel leeg en daarnaast zat een vriendelijke Nederlandse vrouw. Toen alles en iedereen in het vliegtuig was gingen de motoren aan en werden we de landingsbaan opgeduwd. Toen kwamen vertraging 2 en 3, eerst stond er een file voor de startbaan, en toen we eindelijk de landingsbaan op konden begon het heel hard te regenen, dus besloot de piloot dat het beter was om even de bui af te wachten (hij had waarschijnlijk op buienradar gezien dat het zo over was), toen uiteindelijk was het 13.15 geweest toen we gingen opstijgen…

Toen we van de grond waren ging alles voorspoedig en ik kreeg nog een drankje en iets te knabbelen aangeboden. Op een gegeven moment gingen we dalen en kwamen we allen levend aan op de grond. Toen arriveerde vertraging 4... Er stond een ander vliegtuig bij onze gate, die werd weg gereden en ons vlieg ging op zn plek staan. Toen iedereen klaarstond om het vliegtuig te verlaten bleek de tunnel naar de gate niet open te willen. Ik had toen dus maar even de organisatie gebeld dat ik 14.00 uur niet zou redden. Uiteindelijk konden we het vliegtuig uit en liep alles voorspoedig en was ik om 14.15 uur op de plek waar ik moest zijn.

Nadat Sally mij gedag had gezegd gingen we naar de taxi's en reden we naar Belsize park, door de drukte (Londen = drukte, overal) kwamen we rond half 5 aan bij de apartementen. Toen hadden we tot 7 uur de tijd om onze tassen boven te krijgen (zat op de 3e etage) en op te frissen. Daarna zijn we gezellig ergens wezen eten en tegen half 11 waren we weer thuis.

De volgende ochtend (zondags) moesten we om 9 uur klaar staan voor vertrek, we hadden een workshop, maar omdat we met 21 vrouw waren gingen we naar de Deense YMCA (Young Men's Christian Association). Bij de workshop besproken we wat de verschillen tussen Engeland en ieders eigenland zijn. Na de workshop zijn we naar de Tesco gegaan om een lunche te gaan halen. Daarna zijn we met de Underground naar een station bij de Thames gegaan en hebben we een vaard over de Thames gegaan naar Greenwich. Daar hadden we 1.5 uur vrije tijd, waarin ik samen met Camila, Pia, Marie, Elisa en Mara rond heb gekeken en in een park in de zon heb gelegen. Na de 1.5 uur gingen we terug richting Londen met de trein en door naar TheNational Gallery daar hadden we een uur om rond te kijken. Toen gingen we door naar Covent Garden, het plein met straat theater, we hadden toen 3 uur vrije tijd om te eten en rond te kijken, het was erg gezellig daar. Rond 9 uur gingen we terug naar onze apartement en konden we onze voeten rust geven.

Maandag morgen moeste we om 9.15 weer buiten staan, we zijn toen naar met de metro naar de Big Ben gegaan en vanuitdaar zijn we naar Westminster Abbey gelopen en door naar Buckingham Palace om de wisseling van de wacht te kunnen zien, was best een happening, ik denk dat er minimaal 1000 mensen stonden te kijken. Tijdens de wisseling van de wacht begon het te regenen en moesten we beslissen wat we wouden doen, naar Camden Market of naar Westfield wouden, het werd Westfield, wat het grootste winkelcentrum van Europa is en naast het Olympisch park ligt. Hier hadden we 3 uur de tijd, ik heb samen met Pia en Camilla vooral gezeten, omdat we zere voeten hadden.. Na 3 uur gingen we terug richting Belsize park onderweg gingen we langs Marks and Spencers om avond eten te halen, als je niet meer weg wou.

Dinsdag morgen moesten we weer om 9.15 verzamelen en hadden we een 2e workshop, dit ging over dingen die er kunnen gebeuren tijdens de tijd in Engeland en hoe we daar mee om moeten gaan. Daarna zijn we lunch gaan halen en dit hebben we in een parkje vlak bij Oxford street op gegeten. Daarna mochten we Oxford street verkennen. Anderhalfuur later gingen we naar Picadilly Circus geweest, waar we met zn allen M&M world hebben bezocht (het is heel raar om een M&M winkel, wat het is, te zien, alleen maar M&M, alles in het teken van M&M). Toen iedereen was uitgekeken gingen we naar Camden Market, dat was super leuk! We hadden 2 uur vrije tijd en daarin heb ik een horloge ketting gekocht en rond gekeken. Daarna zijn we terug naar de apartementen gegaan om ons op te frissen, want we gingen gezellig nog uit eten. Tegen 10 uur waren we terug.

Vanmorgen was ik vroeg uit de veren, want het grootste deel van de groep vertrok om 7 uur met busjes naar Gatwick, ik was dus om 6.30 uit de veren om Camilla en Pia te helpen met hun bagage en om hen en de rest doei te zeggen. Toen zijn weg waren ben ik mn spullen in gaan pakken heb ik ontbeten, nog even tv gekeken en om 8.45 stond ik zelf buiten, klaar voor vertrek naar mn gast gezin. Om 11.30 had ik de Coach (een bus die tussen steden rijd en minder haltes aangaat) vanaf Victoria Station en om 13.15 was in ik Portmouth waar mn gastgezin me op kwam halen. We zijn naar hun, en nu ook mijn huis, gereden. Waar ik eerst een tijdje met Alile (dochter) tv heb zitten kijken en gepraat omdat Zola (moeder) en Palo (vader) boodschappen deden. Daarna hebben we gegeten, heb ik hen wat cadeaus gegeven (o.a. boekje over de Achterhoek en drop). Verder heb ik niet zo veel gedaan en ik ga zo maar eens naar beneden om nog even met mn gast ouders te zitten.

(voor foto's zie mijn facebook https://www.facebook.com/carlijnwilgenhof, of mail even)

Reacties

Reacties

coby boere

Hoi Carlijn leuk om je te volgen we wensen je heel veel succes geniet er van groetjes van Bert en coby

Buuf Alma

Fijn dat je het goed hebt. Geniet ervan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active