carlijnwilgenhof.reismee.nl

11 down, 12 to go!

Wat kan tijd snel gaan, ik en alweer 11 weken in Engeland en heb nog maar 12 weken te gaan. Het is nog maar 6 weken tot Kerst, over 7,5 week is het mijn verjaardag! Nou ik zou even vertellen wat ik de afgelopen 4 weken heb gedaan.

20 oktober was Joti/Jota, dit is een afkorting voor Jamboree On The Internet/Jamboree On The Air. Dit is een internationaal scouting evenement, waarbij je via internet of radio contact zoekt met andere scouts over de wereld. Ik ging samen met de welpen naar een basisschool waar we het computerlokaal mochten gebruiken. Hier hebben we e-mails naar verschillende landen gestuurd, de meeste naar Australië. We hadden diezelfde middag ook 1 mail terug uit Australië. Het was een leuke middag en volgens mij hebben de welpen ook plezier gehad.

Een week later had ik herfstvakantie, dus van 27 oktober tot 4 november. Maandags ben ik naar Hayling Island geweest, naar een vriendin van school, Len. We hebben cream tea gehad, dit is gewone thee, hier altijd met melk gedronken, en een scone met aardbeien jam en clotted cream, jammie! Daarna zijn we naar haar huis gegaan, hier hebben we Narnia gekeken, de DVD had de optie Nederlands als gesproken taal, dus we hebben het in het Nederlands met Engelse ondertiteling gekeken.
Woensdag was de verjaardag van Zola, mijn gastmoeder. Alile, mijn gast zus, en ik hebben die dag tapas gemaakt, dit werd erg gewaardeerd. Die dag was ook Halloween, dus ik had een Jack o lantern gemaakt, dit is een pompoen met een uitgesneden gezicht. Tegen 6 uur werd er aan gebeld door 2 jochies, we gaven hen snoep en deden toen de deur weer dicht om verder te eten. Na dat er niet meer was aangebeld na een half uur ging ik maar even kijken of het kaarsje in de pompoen aan was. Toen ik buiten kwam was mijn pompoen weg! Pff...
Donderdags ben ik met Scott en Jenny, 2 vrienden van school, naar Portsmouth geweest. Dit was erg gezellig, we zijn met de trein van Havant naar Portsmouth gegaan. We hebben een beetje gewinkeld, zijn in veel gameshops geweest.
Zaterdags ben ik met mijn gastgezin naar Isle of Wight geweest. Dit is een groot eiland onder Portsmouth, het is ongeveer 380 km2 groot. We zijn 's ochtends om 9 uur met de boot vanuit Portsmouth gegaan en waren om 9.45 op het eiland. We zijn toen eerst naar Osborne House geweest, dit was het zomerverblijf van Queen Victoria en prins Albert. Het huis is nu opengesteld voor publiek, wij hebben hier zo'n anderhalf/2 uur rondgelopen. Daarna zijn we naar Carisbrooke Castle geweest, dit is het enige overblijfsel van de middeleeuwen op het eiland. Charles I was gevangen in dit kasteel in 1647. Van uit daar zijn we als laatst naar The Needles geweest, dit zijn kalk kliffen die uit de zee steken. Daarna snel naar de boot en naar huis.

Dit weekend had ik scouting kamp, we gingen naar Lyon corpse camp side. Dit is een groot bossig terrein met 2 of 3, gebouwen om in te overnachten en verder is er gras om op te kamperen en kampvuur plekken. Vrijdag was ik tegen 5 uur aanwezig, eerst bed opgemaakt enzo. Om 6 uur kwamen de eerste kinderen, we hebben eerst gezamenlijk wat gedronken en daarna hebben we rond gewandeld over het terrein. Toen terug naar de hut, de kinderen hun bedden op laten maken en ondertussen hot dog opgewarmd. Daarna film aangezet en de kinderen een broodje hot dog met chocolade melk gegeven. Na de film was het bedtijd.
Gister morgen om half 8 mochten de kinderen uit bed komen, zij gingen zich omkleden en hun bedden opruimen. Daarna ontbeten, eerst ontbijtgranen en daarna hebben we weer rond gewandeld op het terrein om het nu bij daglicht te zien. Het is een erg mooi en groot terrein! Toen we terug bij de hut waren zijn we naar een klimmuurtje van ongeveer 2 meter gegaan, waar de kinderen konden klimmen en naar een ander klim en klauter ding gegaan. Daarna hebben we geluncht. Toen iedereen zijn eten op had moesten de kinderen nog een keer hun spullen opruimen en dit keer beter... Daarna zijn we naar de scoutshop op het terrein gegaan waar ze behoorlijk veel snoep hebben gekocht. Ikzelf heb een insigne van het terrein, een dasring en een armbandje gekocht. Toen iedereen klaar was zijn we naar een gym parkoer gegaan, hier moesten de kinderen over een muurtje klimmen, door een tunnel kruipen etc. Toen iedereen dat een aantal keer had gedaan was het tijd voor avond eten; doperwtjes, mais, puree en worstjes, met als toetje jelly, met angel delight en slagroom. Jelly is geleipudding en angel delight is een poeder dat je klopt met melk en dan word het iets tussen pudding en slagroom in met een mierzoet smaakje, opzicht best lekker! Na het avond eten was het tijd voor kampvuur! Dit was een groot en WARM kampvuur, heerlijk dus met dit koude weer. Ik ben tegen half 8 weg gegaan, ik reed met 1 van de welpen leiders mee, hij moest de volgende ochtend om 4 uur opstaan voor werk, vandaar het vroege vertrek...

Vanochtend ben ik naar de kerk geweest, met name omdat het Remeberence day is. Het was erg interessant om mee te maken, maar niet echt mij ding.. Verder heb ik huiswerk gemaakt en met mijn mama geskyped. Als je ook wil skypen voeg me toe: carlijnwilgenhof is mijn skypenaam.

Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Eline

Blij om te lezen dat je het naar je zin hebt! Ik kijk al uit naar je welcome home party :P geniet er van, voor je weet is het voorbij..

Tamara

hoihoi!!!!
Leuk dat je het zo leuk hebt, we missen je wel hoor!
Als je weer thuis bent gaan we weerwolven!!
XXX

Buuf Alma

Het gaat nog steeds goed, lees ik. Fijn meissie! Doorgaan en volhouden. Hoop dat Sinterklaas cadeautjes voor je achterlaat op de Heggerank.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active